Driftsmeldinger og oppdateringer

Viktig: Har du eldre webløsninger må disse oppdateres til siste og sikre versjoner, jfr. vilkår. Husk også sterkere passord og sjekk/avinstaller unødige og skadelige utvidelser/plugins!


29.05.19: Retting for server krevde noen driftsbrudd.
Adata beklager ulemper dette medfører.

11.05.19: Server 9active har problemer med kapasitet, rettet.

2019 Mars: Oppgradering av nyere og sikrere programvare for serverparken hos leverandører kan medføre noen forstyrrelser. Domener med alt for gamle og usikre webløsninger må be webdesigner oppdatere disse, og evt. eldre mysql databaser.
Squirrel webmail er fjernet fra Cpanel sentralt bl.a. pga. sikkerhetsproblemer. Benytt i stedet f.eks. Roundcube. Logg inn som vanlig på webmail.ditt-domene.no (bytt ut «ditt-domene» med ditt reelle domenenavn).

LOGIN/PASSORD: Noen konto-passord er for korte og svake. Du blir da bedt om å legge inn et sterkere passord. Gjør dette straks. Får du «Invalid Login», kontakt: support@adata.no

04.03.19: Store deler av DNS-nettverket for flere av Adatas og andres tjenester hadde feil i morgentimene. Rettet.

2019 Januar:
Enkelte kunder må oppdatere IP til 162.144.128.137 (gjelder bl.a. eksterne dns som benytter mail hos Adata), og endre EPOST innkommende/utgående server/ssl-adresse til: ‘act3.active-data.com’.

31.01.19: Server 9active har igjen noen brudd mht ressursbruk.

08.12.18: Heng etter overbelastning for server 5active gir brudd. Rettet.

2018: Adata går i løpet av høsten over til EFAK mailfaktura for også eldre kunder. Mailingbrev blir sendt vedr. dette. Ønsker du å opplyse/endre EFAK-mailadresse nå, kontakt: faktura@adata.no
*
OBS! Benytt gjerne en ikke-personlig epostadresse (f.eks. fakturamottak@domenet.no) el.l.

2018: Den nye personvernforordningen fra EU (GDPR) vil gi en oppdatering i vilkårene, samt at whois (kontaktinfo for domeneeiere) blir begrenset for det offentlige publikum i forhold til tidligere.


Hurtig tilbakemelding ordinær support – support@adata.no