Nettverk og IP-blokkering

Er din IP blokkert – eller nettverket for strengt?

1) IP-BLOKKERING: Kommer ikke inn på web/mail

Server kan ha registrert et større antall feilpålogginger på web/FTP/Cpanel/mail, og blokkert/sperret din IP-adresse. Du kommer ikke inn på din webside eller mail/webmail fra ditt eget nettverk, men siden og mail er oppe andre steder.

Løsning: Opprett TICKET, eller send melding til teknisk@adata.no
Husk å få med ditt domenenavn og IP-adressen til ditt nettverk: Din IP-adresse sjekker du fra nettverket som er blokkert HER

——————————————————————————–

2) Spesielle (sikrede) nettverk

Hvis ditt nettverk ikke tillater administrasjonssiden eller webmail, kan det være innstillingene som må justeres. Enkelte spesielle nettverk og program er justert på høyere sikkerhet. Det kan da oppstå problemer med å komme inn på administrasjon og webmail for ditt domene.

Løsninger ved spesielle (lukkede/sikrede) nettverk:

=> Benytt en annen maskin (evt. mobil, bærbar enhet) utenfor dette nettverket
=> Bruk vanlig nedlasting til lokal PC fristilt nettverket: http://www.adata.no/eposthjelp
=> Be IT-ansvarlig / programmet (Sikkerhetsinnstillinger) godta port(ene): 2082 (2083) og/eller 2095 (2096)
=> Be IT-ansvarlig / programmet godta mailservers ip-adresse (sjekk IP for ditt domene HER )