Slik bestiller du hos Adata

<< TILBAKE TIL BESTILLING!

 

1) FØRST:
Sjekk om ditt ønskede domenenavn (navnet.COM) er ledig ved å skrive inn navnet i søkefeltet. Kommer et «OK!» bak navnet, er det ledig for registrering. Kommer et «NEI«, er det opptatt (registrert av andre) og du må sjekke et annet navn – eller du kan sjekke f.eks. om navnet.NO, NET osv. er ledig i stedet.

2) BESTILLE:
Når du har sjekket at ditt domenenavn er ledig, kan du velge hvilken PAKKE du ønsker. Ønsker du å ha mulighet for å tilknytte en mailadresse (for eksempel ‘post@navnet.no’) og kunne peke domenet til f.eks. din Blogg, Facebook-side eller et annet sted på internett, bestiller du MINI. Ønsker du å opprette en egen hjemmeside med gratis WordPress, og har behov for flere mailadresser, bestiller du for eksempel MEDIUM-pakken, som er mest populær.
OBS! Merk PÅ boksen bak navnet/navnene du ønsker (under valget «JA«), evt. hake AV navn du IKKE ønsker!

3) ETTERPÅ:
Etter at du har valgt domenenavn, domene-pakke og sendt bestillingen (du kan velge mellom kortbetaling, vipps, mail-faktura eller brev-faktura), mottar du en mail som bekreftelse. Har du bestilt et norsk domenene (slutter på .NO), kan du signere en enkel online avtale enten som privatperson (personnummer) eller som firma/organisasjon (organisasjonsnummer).

4) DERETTER:
Etter dette vil du motta informasjon fra Adata med brukernavn og passord for ditt domenenavn, adresse til enkelt admin-panel og nyttige råd og tips. Gratulerer! Du har nå et eget domene!

 

<< TILBAKE TIL BESTILLING!